Heritage Brands for Digital Natives – millennials

Para ilustrar la idea del segmento de millennials denominado “nostalgics” por Bryan Melmed al que hacía referencia en mi post del 4 de febrero, os dejo un link a un artículo de Kristen Nozell, responsable de estrategias para  Red Peak Branding y Red Peak Youth.

Además de algunos insights interesantes sobre este grupo (el 38% de los millennials dicen estar “Tech Overload“, desbordados por la tecnología, en comparación con el 25% de todos los participantes en una encuesta), Nozell incluye un vídeo que representa un estupenda estrategia de branded content. Una minipelícula de gran belleza en su fondo y en su forma realizada para la firma Filson.

FILSON

 

“Filson is one example of a brand successfully using its history and analog qualities to create a strong heritage brand positioning. The outerwear and bag purveyor leverages its impressive 100-year existence with a positioning that focuses on the craftsmanship of the products and a connection to nature; Filson is an escape from urban connected living. Witness the Open Door to Solitude brand video (above), created with Finback Films, in which 68-year-old Ed Zevely gives viewers a peek into his annual weeks-long rides into the high country in Colorado: ‘Far from the modern world, it’s a place where the only goal is to move and breathe, and where you can truly understand the difference between loneliness and solitude.’ This disconnect from connectivity not only aligns with the brand’s pre-digital history, but also with its largely non-digital present”.

vía Opinion / Heritage Brands for Digital Natives – Contagious Communications.

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